czwartek, 7 lutego 2013

Tłusty czwartek!

A nie mówiłąm? Usunęła. Tak, więc jak już wspominałam tłusty czwartek to jedno z moich trzech ulubionych świąt. Dzisiaj można bić rekordy w jedzeniu pączków, a ja nie mam zamiaru nie skorzystać, tak samo jak nie mam zamiary zrezygnować z dzisiejszej notki ;)
Przepisik
Czas: 70min.   Trudność: Łatwe  Koszt: do 10 zł  Porcji: 20

Składniki:

1 kg mąki tortowej
1/2 litra mleka
1 łyżka masła
kostka drożdży
6 łyżek cukru
5 żółtek
litr oleju do smażenia

Sposób wykonania :

Rozcieramy drożdże z żółtkami. Dodajemy cukier, mleko podgrzewamy na ogniu z masłem. Letnie mleko łączymy z drożdżami, żółtkiem i kilogramem mąki. Wyrabiamy do momentu ppowstania jednolitej masy. Dłonie zwilżamy od czasu do czasu odrobiną oleju. Formujemy pączki i smażymy na głębokim oleju przez około 2 min z każdej strony.

Im większe pączki tym dłuższy czas ich smażenia.\

Smacznego! ^^

Mniam, mniam, mniam....
Beatorice

PS: Ile pączków dzisiaj zjedliście?
PS do JuJu: Jeśli zrobisz to jeszcze raz ucierpi kilka twoich notek =]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz